Moi Mobiili

Jääkiekko on suomalaisten kansallislaji ja Leijonajoukkueiden edesottamukset liimaavat suomalaiset ruutujen ääreen ottelusta ja turnauksesta toiseen. Näkyvyys rakastetun sisällön yhteydessä tarjoaa myös brändille loistavan mahdollisuuden lunastaa paikkansa katsojien sydämissä.

 

Moi Mobiili on ollut TV5:n Leijonien kiekkolähetysten yhteistyökumppanina useamman kauden ajan ohjelmayhteistyötunnistein sekä L-bar erikoisratkaisulla. Yhteistyön tavoitteena on ollut kasvattaa brändin tunnettuutta ja lisätä myyntiä kustannustehokkaasti. Moi Mobiili on brändi, jota johdetaan datalla ja rakkaudella, ja markkinointipäätöksiä tehdään nopeasti, joustavasti ja luovasti dataan pohjautuen.

Brändilliset ja myynnilliset tulokset vakuuttavat

Sponsor Insight tutki Moi Mobiilin Leijonien syyskauden 2023 kampanjan brändillisestä näkökulmasta. Yhteistyö muistettiin erinomaisesti ja brändimittarit kohosivat merkittävästi yhteistyön huomanneiden keskuudessa: Ohjelmayhteistyön muisti yli kaksi miljoona suomalaista mikä on reilusti yli WBD:n tutkimuspankin keskiarvon. Ohjelmayhteistyön muistaneet suosivat tai harkitsivat brändiä 30 % todennäköisemmin kuin väestö keskimäärin. Harkitsijoiden osuus ylipäätään oli korkea, suurempi kuin Moin markkinaosuus, mikä ennakoi kasvua brändille.

 

ROI näkökulmasta yhteistyö on ollut erittäin kannattava. Sellforte on vuosien ajan mittaroinut Moi Mobiilin kaikkia mediapanostuksia sekä myyntiä päivätasolla. Näin pystytään tekemään hyvinkin tarkkoja päätelmiä siitä, mikä mediapanostus toimii kasvuun kannalta hyvin.

 

Yhteistyö positiiviset vaikutukset ovat selkeät:

 

  • Yhteistyö on tuonut lisämyyntiä kustannustehokkaasti ja sen vaikutus myyntiin näkyy vielä 4 viikkoa kampanjan päättymisen jälkeenkin.
  • Kun myydään jatkuvalaskutteista palvelua myytyjen liittymien kappalemäärän lisäksi myös asiakkuuden kestolla on merkittävä vaikutus asiakkuuden myynnilliseen arvoon.
  • Sellforten mallinnuksen mukaan Leijona-yhteistyön ROI oli 34% korkeampi kuin muilla TV-kanavilla.
  • Pitkäjänteinen yhteistyö on tuottanut tulosta: pitkällä aikavälillä nähdään selkeä kasvava trendi tämän mediainvestoinnin tuottamassa myynnin kasvussa.

Lähteet: 

 

SponsorInsight, Sellforte

 

Yritys

Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) on globaali media- ja viihdeyhtiö, jonka kanaviin Suomessa kuuluvat vapaasti katsottavat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC ja suoratoistopalvelu Max. Yhtiöllä on lisäksi Suomessa maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2.

 

Yhteystiedot

Warner Bros. Discovery
Mechelininkatu 1a, 00180 Helsinki
Meclu Business Baana, 2 krs.
 
Vaihde: +358 20 787 0850
Y-tunnus: 1776464-8