Discovery Finland tavoittaa erinomaisesti naiskatsojat – TLC:n kasvu hurjaa!
Discovery Finlandin kanavaportfolion kaupallinen katselu naiskohderyhmässä on kasvanut viimeisen puolen vuoden ajan hurjaa tahtia. Erityisen nopeaa kasvu on ollut TLC:llä, jonka kaupallinen katseluosuus naiskohderyhmässä 25-44 on kasvanut 52%.
TLC:n kasvusta isoin kiitos kuuluu kevään aikana ilmiöksi nousseelle 90 päivää morsiamena -rakkausrealitylle, joka on puhuttanut niin sosiaalisessa mediassa kuin noussut otsikoihin myös perinteisen median puolella. Rakkausreality on valtava kansainvälinen ilmiö, josta alkuperäisen version lisäksi löytyy lukuisia sisarohjelmia. Kevään 2020 aikana esitetyt 90 päivää morsiamena -ohjelmien jaksot ovat tavoittaneet yhteensä 1,5 miljoonaa (4+) katsojaa Discoveryn kanavilla.
TV5:n puolella naispainotteiset kotimaiset ohjelmat kuten Ex on the Beach Suomi, Fitnesspäiväkirja 2020, Unelmahäät ja Mestaritekijä ovat niin ikään olleet naisia kiinnostavaa sisältöä. Ne ovat tuoneet silmäpareja niin tv:n kuin suoratoistopalvelu Dplaynkin puolelle.
- Panostamme jatkossakin vahvasti naiskatsojiin. Syksyllä tuomme lisää tätä kohderyhmää kiinnostavaa ohjelmistoa tarjolle muun muassa Sinkkuäidille sulhanen -ohjelman muodossa. Myöhemmin uusia tuotantokausia on luvassa myös Fitnespäiväkirjat- sekä Unelmahäät-sarjoista, kokoaa Discovery Finlandin sisältöjohtaja Katja Santala.
Kaupallisesta näkökulmasta katsottuna katsojakehitys naiskohderyhmässä on mieluisa asia.
- Tämä on myös mainostajille loistava uutinen. Olemme pystyneet kasvamaan erittäin halutussa naiskohderyhmässä. Uskon, että kasvu jatkuu, sillä laadukas kansainvälinen viihdesisältömme on meidän omaa ja sitä riittää tulevaisuudessakin, iloitsee Discovery Finlandin kaupallinen johtaja Elina Valtia.
Lähteet: Finnpanel tv-paneeli & Adobe Analytics.