Dove Men+ Care

Urheilu on aitoa viihdettä, joka nostattaa tunteita sekä vangitsee katsojat tv:n ääreen. Näkyvyys rakastetussa, korkealaatuisessa sisällössä tarjoaa brändille mainion mahdollisuuden saada katsojan huomio sekä kasvattaa positiivista brändimielikuvaa.  

  

Dove Men+ Care suihkugeelit sponsoroivat urheilulähetyksiä Warner Bros. Discoveryn kanavilla 2023 vuoden lopulla. Kampanjan tarkoituksena oli muistuttaa brändistä sekä lisätä top-of-mindia. Sponsoritunnisteet ajettiin Warner Bros. Discoveryn urheilusisällöissä, esimerkiksi jääkiekko- ja maratonlähetysten sekä Ski Classicin yhteydessä TV5:lla ja snooker-lähetyksissä Kutosella. Lisäksi näkyvyyttä korostettiin parhaaseen katseluaikaan TV5:lla, Kutosella, Friillä sekä TLC:llä. 

 

 

Kampanja tutkittiin sen päättymisen jälkeen, ja tulokset puhuivat puolestaan. Kampanja oli pidetty ja muistijälki oli suurempi kuin Warner Bros. Discoveryn tutkimuspankin tutkimuksissa keskimäärin. Urheilua katsoneissa katsojissa positiiviset tulokset korostuivat entisestään. Kampanjan aktivointitulokset olivat myös keskimääräistä korkeampia korostaen tv-sponsoroinnin tehokkuutta: 

 

  • Harkinta oli selkeästi korkeampi kampanjan huomanneissa – sponsorointikampanjan huomanneet harkitsisivat 112 % todennäköisemmin Dove Men+ Care tuotteita 
  • Ostointressi oli myös selkeästi korostunut: Sponsorointikampanjan huomanneet ostaisivat 133 % todennäköisemmin Dove Men+ Care tuotteita kuin jonkun muun brändin tuotteita ensi kerralla suihkugeeliä ostaessaan 
  • Sponsorimainoksen nähneet ihmiset hyväksyvät tuoteargumentin paremmuuden 80 % todennäköisemmin kuin ne, jotka eivät olleet altistuneet kampanjalle 

 

Tv-sponsorointi on tehokas keino saada brändille näkyvyyttä, korostaa brändiattribuutteja sekä aktivoida kuluttajia. Brändille sopivan sisällön yhteydessä mainostaminen korostaa tuloksia entisestään. 

 

 

Lähde: Bilendi, M3 panel, 02.01.2024-07.01.2024, miehet 25-54 

 

 

Yritys

Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) on globaali media- ja viihdeyhtiö, jonka kanaviin Suomessa kuuluvat vapaasti katsottavat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC ja suoratoistopalvelu Max. Yhtiöllä on lisäksi Suomessa maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2.

 

Yhteystiedot

Warner Bros. Discovery
Mechelininkatu 1a, 00180 Helsinki
Meclu Business Baana, 2 krs.
 
Vaihde: +358 20 787 0850
Y-tunnus: 1776464-8