Jyväbroiler
Atrian Jyväbroiler toteutti sponsorikampanjan syksyllä 2023. Tavoitteena oli muistuttaa brändistä ja nostaa paikkaa asiakkaan harkintavalikossa. Luovaksi toteutukseksi rakennettiin 5 sekunnin sponsoritunniste joka esitetään parhailla mainospaikoilla, kiinni ohjelmissa, katkolle mentäessä tai sieltä palattaessa. Kampanja-aika oli 10 viikkoa, jolloin näkyvyydestä saatiin pitkäkestoinen ja se pyöri kaikilla kanavilla koko markkinalla.
Kampanjan jälkimittauksen tulokset puhuivat puolestaan. Kampanja huomattiin hyvin ja tunnisteesta pidettiin sen ytimekkyyden ja informatiivisuuden takia. Lisäksi Jyväbroilerin brändi-imago parani. Tarkasteltaessa kampanjan aktivointia huomattiin niin harkkinnan kuin ostoaikeiden nouseen selvästi: Ohjelmayhteistyön huomanneet harkitsivat Jyväbroilerin ostamista 31% todennäköisemmin ja valitsevat Jyväbroilerin seuraavalla kerralla ostaessaan kanaa tai broileria 75% todennäköisemmin kuin muut vastaajat.
Tulokset korostuivat Warner Bros. Discoveryn katsojissa: sekä huomaaminen että ostoaie olivat markkinan keskiarvoa korkeammalla.
”TV-sponsoroinnit ovat meille tehokas tapa viedä avainviestimme perille ja parantaa kysyntää koko kuluttajan ostopolulla. Warner Bros. Discoveryllä on tv-sponsorointituotteita, jotka sopivat tähän todella hyvin ja tavoittavat hyvin Jyväbroilerin kohdeyleisön.” Maria Orassaari, Marketing Manager, Atria Plc.
Lähde: Acceleration Nordic