Rahalaitos.fi

Rahalaitos.fi oli TV5:n kevään 2022 huippusuositun Komppania Ketonen & Gustafsberg -ohjelman yhteistyökumppanina.

 

Komppania Ketonen & Gustafsberg on armeijamaailmaan sijoittuva jännittävä ohjelma, jossa kymmenen julkisuudesta tuttua henkilöä lähtee koettelemaan henkisiä ja fyysisiä rajojaan. Kilpailijat elävät armeijamaisissa olosuhteissa ja osallistuvat tietoa, taitoa ja kestävyyttä vaativaan kaksiviikkoiseen koulutukseen, joka jäljittelee vaativaa sotilaskoulutusta.

 

Rahalaitos.fi lähti mukaan ohjelmaan muistuttamaan brändistä uudella, kiinnostavalla ja ohjelman henkeen räätälöidyllä tavalla. 

 

”Tänä vuonna olemme TV5 kanavalla mukana useammassa seikkailugenren ohjelmassa, joissa suomalaiset julkisuuden henkilöt kilpailevat ja selviävät erilaisista haasteista erilaisissa ympäristöissä”, kertoo Rahalaitoksen operatiivinen johtaja Jaakko Sipola.

Mitä tehtiin?

Mainonnan ydinviestinä oli muistuttaa, että Rahalaitos.fi -palvelun kautta voi kilpailuttaa ja yhdistää lainat. Ohjelmayhteistyö mahdollisti brändin esittelyn positiivisella ja luovalla tavalla.

 

Rahalaitos.fi yhteisyötunnisteet oli räätälöity ohjelman ydinviestin mukaisiksi ja ne toteutettiin vahvasti ohjelman henkeen sopiviksi. Yhteistyötunnisteissa lainoihin yhdistettäviä elementtejä, kuten rahaa ja prosentteja, laitettiin armeijahengessä järjestymään riviin sekä tottelemaan komentoja. 

 

Rahalaitoksen 5 & 10 –sekuntiset ohjelmayhteistyötunnisteet näkyivät Komppania Ketonen & Gustafsbergin ensiesityksissä sekä uusinnoissa. Lisäksi kampanjakokonaisuuteen kuului ohjelman aikana esitettävä Lower 3rd -mainos, jolla kampanjaan saatiin mukaan taktisuutta: Lower 3rd mainoksessa voitiin kertoa viestiä taktisemmin sekä ohjata kuluttajia kilpailuttamaan lainansa. 

 

Onnistumiset

Komppania Ketonen & Gustafsberg oli TV5:n kevään 2022 katsotuin kotimainen ohjelma tavoittaen viikoittain lähes puoli miljoonaa suomalaista. 

 

Rahalaitos.fi sai positiivista näkyvyyttä brändilleen ja ohjelmayhteistyöstä toteutettu tutkimus korosti onnistumisia. Yhteistyö koettiin myönteiseksi ja näkyvyydestä ohjelman yhteydessä pidettiin: Mainonnan viesti meni hyvin perille ja 36 % vastaajista kertoi mainonnan sisältäneen heille uutta tietoa. 

 

Tutkimukseen osallistuneilta kysyttiin myös spontaania palautetta siitä, mitä mielikuvia Rahalaitos.fi mainonta herätti. Moni tutkimukseen vastaajista totesi mainonnan herättäneen hyviä mielikuvia ja olleen positiivisella tavalla erilaista kuin muu mainonta. Osa vastaajista oli myös aktivoitunut tutkimaan Rahalaitos.fi -palvelua:

 

  • “Halusin tutustua lähemmin ja menin sivustolle lukemaan lisää.”
  • “Inspiroiva, mielenkiintoinen ja suomalainen.”
  • "Sain paljon uutta tietoa ja mainos oli muutenkin parempi kuin yleensä mainokset on."
  • "Kiva värikäs mainos. Erilainen, kuin muut."
  • “Sopisi jokaisella, helposti lähestyttävä.”


Myös Rahalaitos.fi:n Jaakko Sipolan mukaan kampanja oli onnistunut: “Komppania Ketonen & Gustafsberg ohjelmassa saimme brändimme positiivisella tavalla liitettyä ohjelmasisältöön ja tulokset olivat hyviä niin tutkimusten kuin kaupallisten lukujen valossa. Kampanjan suunnittelu ja yhteistyö Warner Bros. Discoveryn kanssa sujui hyvin ja sitä jatketaan parhaillaan seuraavien projektien parissa, joihin törmäätte varmasti tulevaisuudessa.”

Lue lisää Rahalaitos.fi:stä: www.rahalaitos.fi

Lähteet: 

 

Sponsor insight helmi-huhtikuu 2022, N= 1544

 

Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 4+ suomalaiset. Ohjelman tavoittavuus väh. 3 min. yhtäjaksoista katselua.

 

Yritys

Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) on globaali media- ja viihdeyhtiö, jonka kanaviin Suomessa kuuluvat vapaasti katsottavat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC ja suoratoistopalvelu Max. Yhtiöllä on lisäksi Suomessa maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2.

 

Yhteystiedot

Warner Bros. Discovery
Mechelininkatu 1a, 00180 Helsinki
Meclu Business Baana, 2 krs.
 
Vaihde: +358 20 787 0850
Y-tunnus: 1776464-8